مدیر Admin پنجشنبه 29 خرداد 1399 01:07 ب.ظ نظرات ()
13 اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا

اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا


اگرچه تولید محتوا الزامی ترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که رایج ترین اشتباهات در این زمینه چه می باشد؟ درواقع آگاهی از آنها باعث خواهد شد تا شما شانس موفقیت خود را چندین برابر کنید. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-تمرکز بیش از حد بر روی فروش (آبراهام آلکارد)

این امر که تمرکز اصلی شما در زمینه تولید محتوا، در زمینه فروش محصولات باشد. باعث خواهد شد تا کیفیت کار شما کاهشی شدید را پیدا کرده و جذابیت لازم را برای جامعه هدف نداشته باشید. این امر در حالی است که یک تولید محتوای موفق، حاوی تبلیغ غیرمستقیم و در راستای تلاش برای ایجاد نیاز در مشتری خواهد بود. درواقع شما نباید این حوزه را با تبلیغات یکسان تصور کنید.

2-عدم تعیین نقطه پایان برای هر استراتژی (جویی برتشلر)

بسیاری از افراد و برندها، برای خود اهدافی را مشخص کرده و سریعا اقدامات خود را شروع می کنند. اگرچه تا مدتی نتایج خوبی را به دست می آورند، با این حال به یک باره همه چیز به سمت منفی شدن حرکت کرده و این امر باعث بروز یک بحران خواهد شد. دلیل اصلی این موضوع، به خاطر تعیین نکردن نقطه پایان برای هر یک از استراتژی ها است. درواقع شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از این موارد، یک محدوده زمانی مشخصی داشته و نمی توان انتظار داشت که تا ابد مورد استفاده قرار گیرند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا فضا برای امتحان کردن موارد جدیدتر، مهیا باشد.

3-عدم ایجاد تنوع در محتواها (جان ترنر)

در زمینه تولید محتوا، شما با تنوع بسیار بالایی مواجه هستید. در این زمینه همواره شاهد بروز خلاقیت هایی بوده و عملا می توان گفت که برای آن محدوده مشخصی وجود ندارد. تحت این شرایط عدم توجه به متنوع کردن مطالب، تنها باعث نادیده گرفتن شما و محدودکردن میزان رشد خواهد بود. برای مثال در زمینه تولید ویدئو، شما با انواع مختلفی نظیر پخش زنده، مصاحبه، معرفی محصول، نقد و بررسی و... مواجه خواهید بود و بدون شک به هر میزان که بتوانید موارد بیشتری را تحت پوشش خود درآورید، شانس جذب مخاطب بیشتر را نیز خواهید داشت.

4-عدم بررسی بازخوردها و داده های به دست آمده (بلر ویلیامز)

این امر که مخاطب نسبت به اقدامات شما چه واکنشی را دارد، باید منبع شما برای اعمال تغییرات باشد. در این رابطه شما باید برنامه ای داشته باشید تا جمع کثیری از مخاطبان، تمایل به واکنش نشان داده را داشته باشند. برای مثال تعیین جایزه و قرعه‎کشی از بین نظردهندگان و یا اعطای جایزه به نقد برتر، از جمله اقدامات رایج در این زمینه محسوب می شود. همچنین شما باید یک پایگاه داده مناسب داشته باشید تا فرصت کافی برای تحلیل داده ها و ایجاد انواع آمارها وجود داشته باشد. این موارد راهنمای عمل شما در آینده خواهد بود.

5-عدم شناخت نسبت به جامعه هدف (استفانی ولز)

برای هر برند و فردی، یک جامعه مشخص، به عنوان مخاطب هدف محسوب می شود. در این رابطه اگر آگاهی بالایی را نسبت به آنها نداشته باشید، بدون شک فعالیت بسیار سخت خواهد بود. در این رابطه توصیه می شود که قبل از هر اقدامی، شناخت خود را نسبت به مخاطبین افزایش دهید. این امر باعث خواهد شد تا احتمال خطا، به کمترین میزان ممکن رسیده و ایده های نتیجه‏بخش تری را مورد استفاده قرار دهید. یکی از اقدامات مفید در این زمینه، بررسی اقدامات انجام شده از سوی بهترین های عرصه مورد علاقه شما محسوب می شود. در نهایت شناخت شما باعث خواهد شد تا نسبت به نیاز آنها نیز به آگاهی لازم دست پیدا کنید. درواقع تصورات شما با واقعیت، ممکن است تفاوت بسیاری را داشته باشد.

6-عدم پیروی از یک برنامه مشخص (جرد آتکیسون)

نظم کاری برای شما کاملا الزامی خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا از همان ابتدا، برطبق یک برنامه جلو رفته و اجازه دهید تا مخاطب نیز بتواند با شما به هماهنگی لازم دست پیدا کند. درواقع واقعیت این است که همه افراد از تمامی اقدامات شما استقبال نکرده و ممکن است تنها به یک بخش تمایل داشته باشند، این اقدام شما باعث خواهد شد تا امکان استفاده از آن، کاملا مهیا باشد. این امر یکی از مصادیق احترام به مخاطب است.

7-تمرکز بیش از حد بر روی ارتباطات (ویکاس آگراوال)

اگرچه همواره توصیه می شود که به ایجاد رابطه دو طرفه توجه داشته باشید. با این حال برخی از برندها در این رابطه بیش از حد افراطی عمل کرده و این امر باعث می شود تا نتایجی کاملا عکس را به دست آورند. نکته مهم در این رابطه، توجه به تفاوت مخاطبان است. درواقع ممکن است ارتباط روزانه با یک مخاطب کاملا مناسب و برای یک مخاطب دیگر بسیار زیاد باشد. برای سنجش این امر، شما حتی می توانید پرسش مستقیم را نیز داشته باشید. برای مثال اگر یک مخاطب تنها تمایل دارد که از رویدادهای مهم مطلع شود، بدون شک ارتباط زیاد با وی، نتیجه خوبی را نخواهد داشت.

8-بیش از حد عجولانه رفتار کردن (جرد ویتز)

هر اقدامی برای کسب نتایج خود، به زمانی مشخص نیاز خواهد داشت و در این رابطه تنها کافی است تا شما اقدامات مناسب را انجام داده و برای نتایج آن صبر کنید. درواقع اگر برای کسب نتایج عجول باشید، امکان طی شدن روند طبیعی از بین رفته و شما به سمت اقداماتی سوق داده خواهید شد که در درازمدت، بدترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

9-توجه بیش از حد به فراخوان عمل (امین رهال)

اگرچه فراخوان عمل یک استراتژی سودمند محسوب می شود، با این حال نباید از آن در تمامی اقدامات خود استفاده کرد. درواقع استفاده بیش از حد باعث خواهد شد تا تاثیر آن از بین برود. شما باید به خوبی نسبت به فواصل استفاده از آن به آگاهی دست پیدا کنید. همچنین فراموش نکنید که کیفیت کار شما، از کمیت آن بسیار مهم تر بوده و نباید تصور کنید که با اقدامات بیشتر، نتایج بالاتری را نیز به دست خواهید آورد.

10-استفاده از محتواهای تکراری (رایان متزر)

برخی از محتواها اگرچه کاملا یکسان نیستند، با این حال شباهت بسیاری را به یکدیگر داشته و تمرکز بر روی آنها باعث نارضایتی مخاطب خواهد بود. این موارد ابدا مورد توجه موتورهای جست وجو نیز قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر تلاش کنید تا به دنبال موضوعات جدیدتر و متفاوت با مواردی که قبلا کار کرده اید، باشید.

11-جسارت نداشتن برای استفاده از ایده های جدید (کوین لیرز)

اگر جسارت کار کردن بر روی ایده های جدید و اعمال تغییرات را نداشته باشید، پس از مدتی کاملا تکراری خواهید شد. به همین خاطر بسیار مهم است که در کار خود تا حدی ریسک‎پذیر باشید و تنها به شرایط حال حاضر توجه نکنید.

12-توجه بیش از حد بر روی سئو ( کالین کاسابوف)

تکنیک های سئو اگرچه باعث دیده شدن بهتر محتواهای شما خواهد شد، با این حال توجه داشته باشید که شما باید بدانید که تا چه حد باید از آنها استفاده کنید. درواقع اگر بخواهید برای یک محتوا، تمامی موارد را مورد استفاده قرار دهید، محتوا دیگر قدرت ارتباط برقرار کردن با مخاطب را نداشته و حالتی مصنوعی را به خود خواهد گرفت. در این رابطه توصیه می شود تا به دنبال ترندها و مواردی باشید که بالاترین نتایج را به همراه دارد.

13-محدودکردن خود به سایت اصلی (کریس مدن)

به عنوان توصیه پایانی، ضروری است تا مکان های مختلفی را برای اشتراک‎گذاری محتوای خود انتخاب کنید. در این رابطه حتی می توان با برندها و افراد دیگری قرارداد همکاری امضا کرده و شانس دیده‎شدن خود را افزایش دهید. همچنین از ضرورت حضور در شبکه های اجتماعی غافل نشوید. درواقع حتی تمامی استراتژی ها در صورتی که فضای فعالیت شما محدود به سایت اصلی باشد، نتایج لازم را به همراه نخواهد داشت.


منبع: forsatnet.ir